SGK işyeri tescil onayı nasıl yapılır?
İş bildirimlerinin e-sigorta üzerinden kurumumuza gönderilmesi ve yönetmelikte belirtilen belgelerle birlikte ilgili sosyal güvenlik merkezine başvurulmasının ardından, ilgili sosyal güvenlik merkezi tarafından gerekli kontroller yapıldıktan sonra iş kayıt işlemi gerçekleştirilir.
E-devletten yetki onayı nasıl yapılır?
1. e-Devlet’e giriş yapın. 2. KURUMLAR sayfasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı sayfasını seçin. 3. Listelenen hizmetlerden Yetki Belgesi İşlemleri altında “İlk Yetki Belgesi Başvurusu/Yenileme” işlemini seçin.
SGK işyeri tescil işlemleri nasıl yapılır?
SSI iş kaydı için gerekli form e-devlet üzerinden doldurulmaktadır. Başvuruda yer alan talimatlara göre bilgileri doldurarak e-devlet üzerinden ilerleyebilirsiniz. E-devlet sistemine giriş yaptıktan sonra “İş Beyanı (4-A sigortalı çalışanlar için)” bölümüne yönlendirileceksiniz.
Sigortadan onay nasıl alınır?
Kişinin sigorta şirketiyle anlaşması olan özel bir hastaneye gitmesi ve gişedeki görevlilere TR-ID numarasını vermesi bakım sürecini başlatmak için yeterlidir. Ayakta tedavi için hastane personeli sağlık sigorta şirketinden internet üzerinden otomatik olarak yetki alabilir.
SGK işyeri tescil onaylandıktan sonra ne yapılır?
SGK’nın onayı alındıktan sonra, örnek iş bildirim sözleşmesi ilgili yöneticinin e-devlet sistemine gönderilir ve sözleşme yönetici tarafından e-devlet uygulaması “E-Bildirge Uygulama Yetkili Onayı” üzerinden onaylanır.
Tescil onayı ne demek?
Taşınır veya taşınmaz bir şey üzerinde ayni hak kurmak için, söz konusu taşınır veya taşınmaz şeyin sicile kaydedilmesine tescil, bu kaydın yapılmasına kayıt, sicilin bu kayıtları yaparak muhafaza etmesine ise sicil adı verilir.
Mersiste yetki onayı nasıl yapılır?
MERSİS başvurusu ile tüm yetkili kişilerin verileri girildikten sonra “İmza Oluştur” butonu ile kişiler seçilip sisteme kayıt ettirildikten sonra bu kişilerin e-devlet şifreleri ile MERSİS’e giriş yaparak kayıt başvurusunda yer alan yükümlülüğü kabul ettiklerini beyan etmeleri gerekmektedir.
Yetki belgesi onay süresi kaç gündür?
MADDE 16 – (1) Yetki belgesi almak veya yenilemek isteyen gerçek ve tüzel kişiler, 15 inci maddede belirtilen belgelerle birlikte Bakanlığa başvurur. (2) Bakanlık, başvuruyu en geç 15 gün içinde inceler.
SGK’e bildirge yetkilisi kimdir?
BU, İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ – İZİN DAİRESİ BAŞKANLIĞI TARAFINDAN YÜRÜTÜLÜR.
SGK işyeri tescil için hangi evraklar gerekli?
Bu belgeler şunlardır: İş beyannamesi, vergi kimlik fotokopisi, işyeri ruhsatı fotokopisi, iş sağlığı ve güvenliği belgesi, imza sirküleri. •26 Eylül 2023
Yeni dükkan açılışı nasıl yapılır?
İşletme açmak istediğiniz bölgenin ilgili belediye kurumuna başvurarak işletme ruhsatı başvurusunda bulunabilirsiniz. Belediye ön inceleme kuruluşlarının istediği belgeleri doldurmanız önemlidir. Aynı zamanda tüm belgelerin birbiriyle tutarlı olması ve sizin malınız olması gerekir.
SGK işyeri tescil ne zaman yapılır?
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalının işe başladığı işyerinde işyeri bildirgesinin en geç sigortalının işe başladığı gün işyerine verilmesi zorunludur.
Sigorta onayı ne kadar sürer?
Başvurunuzun hakemler tarafından incelenmesine karar verilmesi halinde, başvurunuz derhal bağımsız sigorta hakemlerine havale edilecek ve en geç 4 ay içinde (bu süre taraflar arasındaki anlaşma ile uzatılabilir) nihai karar verilecektir.
İşyeri e-bildirge yetkilisi nasıl değiştirilir?
SGK e-Bildirge Kullanıcı Değişikliği SGK e-Bildirge sistemine giriş yapın. Sol menüde yer alan “Kullanıcı Bilgilerini Değiştir” seçeneğine tıklayın. “Kaydet” butonuna tıklayın. Yeni kullanıcı bilgileriniz.
SGK provizyon nasıl aktif edilir?
Adım 1: T.C. Kimlik numaranız ve şifrenizle e-Devlet’e giriş yapın. Adım 2: Arama kutusuna “Sağlık” yazın. İlgili ekrana erişmek için SPAS (Sağlık Hizmetleri Aktivasyon Sistemi) Uygunluk Sorgulama (Sosyal Güvenlik Kurumu) üzerine tıklayın. Sayfa 2 Adım 3: Açılan sayfada “Barkod Belgesi Oluştur” sekmesine tıklayın.
SGK işyeri tescil evrakları nelerdir?
Bu belgeler şunlardır: İş beyannamesi, vergi kimlik fotokopisi, işyeri ruhsatı fotokopisi, iş sağlığı ve güvenliği belgesi, imza sirküleri. •26 Eylül 2023
İşyeri tescil kaç gün içinde yapılıyor?
Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi şirketlerin niteliğinin değişmesi, birleşmesi veya başka bir şirketle birleşmesi hâlinde, bu hususların Ticaret Siciline tesciline ilişkin bildirim tarihinden itibaren on gün içinde iş bildiriminde bulunulması zorunludur.
SGK işveren aktivasyon nasıl yapılır?
İşverenler artık mevcut ve yeni işyeri dosyaları için SGK ile iletişime geçmek zorunda kalmadan e-SGK sistemindeki çevrimiçi işyeri kayıt ekranı üzerinden e-Borçsuz aktivasyonu için başvuruda bulunabilirler. İşyeri beyanı başvurusu (4-A sigortalı çalışanlar için) BURADA bulunabilir.
SGK tescil nasıl alınır?
1- E-devlet sistemine giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna “SGK Sicil ve Hizmet Listesi/İşyeri Unvan Listesi” yazın. 2- Açılan pencerede “Barkodlu Belge Oluştur” seçeneğine tıklayın. 3- Oluşturulan belge yazdırılacaktır.