İçeriğe geç

Mağazadan Iade Kaç Gün

Mağazadan alınan ürünün iade süresi ne kadar?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca satın aldığınız bir ürünü iade etme hakkına sahipsiniz. İnternet üzerinden satın aldığınız ürünlerde cayma hakkınızı kullanabilirsiniz. Siparişinizi 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

Iade süresi 14 günü geçerse ne olur?

Cayma hakkının kendisine bildirilmesinden itibaren 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti iade etmekle yükümlüdür. Fatura aslı gönderilmezse Alıcı’ya KDV ve diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.

Tüketici haklarına göre iade süresi kaç gündür?

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. “Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “Hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin kurulması ile başlar.

Geri iade almayan Mağaza nereye şikayet edilir?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

14 gün içinde iade hakkı kalktı mı?

E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.

Ürün iadesinde tüketici hakları nelerdir?

yapabilir miyim? Ürün arızalıysa tüketiciler, iade, ürünün arızasız bir ürünle değiştirilmesi, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Iade edilen ürünü satıcı almazsa ne olur?

İade kargomu teslim almazsam ne olur? Mesafeli sözleşme kurallarına göre iade ettiğiniz ürünü geri almakla yükümlüsünüz. Ürünü bu şekilde de teslim almazsanız sahibinden.com üyeliğinizi geçici olarak askıya alabilir veya tamamen sonlandırabilir.

Satıcı iadeyi kabul etmek zorunda mı?

Tüketici hukukuna göre, satışa sunulan ürünlerde “kusur” yoksa, “satış noktasında” yapılan “nakit satışlarda” tüketicinin cayma hakkı yoktur. Bunun istisnası, satıcının “iade” veya “mesafeli satış” hakkını kullanma iznidir.

Butikler iade yapmak zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, fiziksel mağazada görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?

Alıcı iade talebini oluşturduktan sonra, satıcının iade talebine yanıt vermesi için iki iş günü vardır. Satıcı bu süre içinde iade talebine yanıt vermezse, iade talebi otomatik olarak kabul edilecektir.

Mağazadan alınan ürün iade edilir mi?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?

İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…

Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

Ürün iadesinde tüketici hakları nelerdir?

yapabilir miyim? Ürün arızalıysa tüketiciler, iade, ürünün arızasız bir ürünle değiştirilmesi, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?

Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.

14 gün cayma hakkı ne zaman başlar?

Her halükarda bu süre, iptal süresinin bitiminden itibaren bir yıl sonra sona erer. (2) İptal talimatlarının bir yıllık süre içinde usulüne uygun olarak verilmesi halinde, on dört günlük iptal süresi, iptal talimatlarının usulüne uygun olarak iletildiği günden itibaren başlar.

Vatan mağazadan alınan ürün iade edilir mi?

Ürünle birlikte sunulan hizmet paketlerinin başlatılması halinde herhangi bir değişiklik yapılamaz. Vatan Bilgisayar Sanayi Ticaret A.Ş., mağazadan satın alınan ve değiştirilmesi gereken ürünlerde, ayıplı olmasa dahi gerekli gördüğü takdirde değişiklik yapmama hakkını saklı tutar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort
Sitemap
maç izleoddenoddenslotiofrmtr